Introductie van het hoofdstuk — Ik en mijn werk —

Ik heb een complete en succesvolle carrière in het bedrijfsleven achter me. Ik was als communicatiespecialist werkzaam voor onder meer Sanoma, Albert Heijn, Etos, Gall & Gall, NS, ING, NMa, KPN, FBTO, DA en vele, vele andere bedrijven. Met mezelf als uitgangspunt – hoe wil ik met anderen omgaan, en hoe wil ik dat anderen met mij omgaan – benader ik mijn klanten en ga een relatie met ze aan. Ik verbind me met hen. Ik heb gemerkt  dat dat de passievolle basis is voor een gemeenschappelijk succes.

Waar het gaat om collega’s en collegialiteit, is mijn ervaring dat je bepaalde situaties eenvoudigweg niet uit de weg kunt gaan, omdat ze als een hete aardappel steeds weer op je bord terechtkomen. Zijn er bepaalde karakters waar je moeite mee hebt, dan zullen die er ook in een nieuwe werkkring weer zijn. Wat zou het mooi zijn als je mensen kunt veranderen. Maar als je omgeving weerbarstig is, kun je er het beste zelf mee leren omgaan. Want acht uur per dag, vijf dagen in de week… dat is zonde van zoveel tijd waarin je het niet naar je zin hebt. Leer jezelf veranderen. Het maakt je zoveel sterker.

In het hoofdstuk Ik en mijn werk beschrijf ik wat ikzelf allemaal tegenkwam, waar ik tegenaan liep en hoe ik daarmee omging.

door kleinborkel

2 reacties op “Introductie van het hoofdstuk — Ik en mijn werk —

  1. Hmmmmm is “Leer jezelf veranderen” de juiste uitdrukking? Moet ik veranderen? Of leren op een bepaalde manier te kijken, binnen laten, ontvangen en mee omgaan?
    Ik wil namelijk mijn wezen niet veranderen en dat lees ik uit die zin.

    • nee je moet niet veranderen, het mag. Vrijheid blijheid.
      Dat wat je werkelijk bent valt bovendien niet te veranderen, dat IS.
      Maar aan die dagelijkse ergernissen of frustraties een beetje bijslijpen kan toch geen kwaad? INzicht helpt al heel veel
      dagdag
      philo

Plaats een reactie