Ik zet de deur vast op een kier… maar niet voor Sint!

sint1

Ik ben een fan van Hans. Van Hans Laurentius. Nou ja, ik? Mijn ZIJN maar dat klinkt weer wat ingewikkeld.

Smul je mee van zijn tweets? Zooooo simpel is het leven. Leef je ‘t mee?

dagdag

Philo

Wat komt en gaat is niet wat je bent, enkel wat je ‘kent’. Jij bent onveranderlijk jezelf: Puur Gewaarzijn. Dit (h)erkennen is ontwaken.

Jij hebt geen leeftijd, geslacht, bezit, relaties, stemmingen, meningen, afmetingen, lokalisatie. Eigenschappen zijn waarnemingen. JIJ ‘IS’.

Wat komt en gaat is niet wat je bent, enkel wat je ‘kent’. Jij bent onveranderlijk jezelf: Puur Gewaarzijn. Dit (h)erkennen is ontwaken.

Jij hebt geen leeftijd, geslacht, bezit, relaties, stemmingen, meningen, afmetingen, lokalisatie. Eigenschappen zijn waarnemingen. JIJ ‘IS’.

Al ooit een ervaring gehad die blijvend was? Is je al opgevallen hoe alles tijdelijk is, en komt en gaat, of ‘je’ het nou wil of niet? Los!

Voordat je boosheid ervaart, Ben Je. Tijdens de boosheid ook. En erna Ben Je nog steeds. Je Bent een wonder: onaantastbaar, heel, compleet

Het leuke van wakker zijn is dat het geen moeite kost. Niet wakker zijn wel! Zorgen maken, forceren, verzetten, zoeken, klagen…pfff

IK ga aan alles vooraf. Ook aan verkramping of een gevoel van openheid dus. De naam IK slaat op Gewaarzijn, niet op ‘de persoon’. Hug

Als je hansje al te hard en confronterend vindt, dan zul je het lastig krijgen als Waarheid je voordeur intrapt en naar binnen dendert 🙂

 

Fan van Hans dus. Echt top!  Nou, laat Waarheid maar komen. Ik zet de deur vast op een kier...

Philo

 

 

door kleinborkel

Eén reactie op “Ik zet de deur vast op een kier… maar niet voor Sint!

Plaats een reactie