Introductie van het hoofdstuk — Ik en mijn gezin —

Als je dieper op de wensen van mensen ingaat, blijkt dat velen een fijn gezin bovenaan hun verlanglijstje hebben staan. Maar hoe krijg je dat, een gelukkig gezin? En als het al een beetje als los zand aan elkaar hangt, is dat dan nog te veranderen?

Ja, ja, ja. Daarover gaat het hoofdstuk Ik en mijn gezin.

Vanaf elk moment kan gestart worden om van jouw gezin een hechter, en gelukkiger gezin te maken. Dat gaat niet vanzelf, je moet er wel iets voor doen. Maar dat iets kan jezelf veel plezier opleveren en uiteindelijk ook heel veel geluk, wie wil dat niet?

Ik wil graag mijn ervaringen, op weg naar een steeds gelukkiger gezin, delen. We waren al een gezin met aandacht voor elkaar. Jan, mijn man, en in volgorde van leeftijd: Karel, Malou, en de jongste, Pim. Maar het verschil tussen voor en na is best groot. Er veranderde zoveel in de manier waarop we met elkaar omgingen, elkaar benaderden, ondersteunden en stimuleerden. We groeiden als individu en we groeiden als gezin.

Vroeger hoopte ik dat ik goeie maatjes met mijn kinderen zou worden. Nu weet ik dat niets onze relatie meer kan beschadigen. We zijn sterke, gelukkige mensen geworden. Met elkaar maar ook zonder elkaar.

door kleinborkel

Plaats een reactie